Relleus 2022-23
RELLEU 7
Marshmallow Challenge
Amb l’objectiu de posar en pràctica els diferents tipus d’estructures que hem après (tramades, triangulars, penjants…) en grups de quatre persones, disposem de 18 minuts per tal de construir una torre el més alta possible per mitjà d’uns materials ben particulars: espaguetis secs, corda, cinta aïllant i tisores. En darrer lloc, i per posar la cirereta al pastís a aquesta construcció tan singular, un marshmallow ha d’anar col·locat a dalt de la torre i s’ha de sostenir per si mateix sense necessitat de la nostra ajuda. |
Autors: José Cárdenas i Lluís Gràcia FEDAC Lleida |
RELLEU 6
Com creem una pila amb materials casolans?
Almia és un projecte centrat en convertir el poble d’Almatret, Segrià, en referència de l’experimentació i Paraules clau: energia, química, electricitat, pila, voltatge, intensitat, sèrie, paral·lel |
Autors: Almia-Educativa Ajuntament d'Almatret |
RELLEU 5
Com viatjar sense l'última tecnologia?
Viatjar o navegar en el moment actual sense la darrera tecnologia que hi ha al mercat ens pot semblar molt complex. Doncs bé, us heu plantejat com va arribar a Amèrica Cristòfor Colom o com van donar la volta al món Magalhães y Elcano? En aquest repte us mostrarem com fer-ho mitjançant l’astronomia que tots tenim a l’abast. Paraules clau: astronomia, latitud, rellotge solar, meridià, paral·lel, NASE |
Fitxa Producte final Autora: Esther Pintó Pagès Institut Torre Vicens (Lleida) |
RELLEU 4
La pluja àcida
La pluja àcida és una amenaça per a les nostres vides. Els alumnes han de prendre consciència dels problemes mediambientals i de la importància de tenir actituds responsables envers el medi ambient. Paraules clau: pluja àcida, solucions, ODS 7, ODS 11, ODS 15, combustibles fòssils, medi ambient |
Autores: Rebeca Barrera i Carme Bielsa Institut Alcarràs (Alcarràs, Lleida) |
RELLEU 3
TOYDO: Tothom hi juga!
Segons la Convenció dels Drets del infants coneixem quins són i quin abast tenen. Ens fixem en l’article 31, que parla del dret al joc. A partir de l’observació del propi entorn identifiquem situacions familiars que cal millorar per tal que tots els infants tinguin accés al joc i a les joguines. Ens fixem en els ODS 1, 4, 10 i 13. Volem donar resposta a una necessitat social en col·lectius més vulnerables. Serem ajudades per totes aquelles famílies amb més consciència de reutilització i que posen en valor el compartir recursos com ara les joguines. Decidim pensar i crear una solució tecnològica en forma d’aplicació mòbil. Utilitzem la metodologia del Design Thinking per al desenvolupament del projecte; aprenem a fer prototips; preparem i fem entrevistes amb persones expertes, coneixem les eines LottieFiles, Iconfinder i Canva per al disseny del logo i l’edició de vídeos; utilitzem el programa de subtítols per a l’edició del pitch del projecte en anglès i el programa Thunkable per a la programació de l’App. Fem ús de les eines de Google Drive per gestionar tota la informació recopilada. |
Autores: Júlia Salvado, Blau Racó, Olivia Corchon, Abril Serra i Abril López Escola Francesco Tonucci (Lleida) |
RELLEU 2
The little twister
Les sàmares són uns fruits o llavors que executen un moviment d’autorotació al caure de l’arbre. Aquestes, que poden mantenir-se en l’aire durant un temps raonable, han desenvolupat estratègies de disseminació per augmentar la seva població. |
Autor: Anicel Cosialls Institut Guindàvols (Lleida) |
RELLEU 1
Texans que vesteixen cigonyes
Per tal de seguir amb la idea de prendre consciència ecològica i ambiental, sortim de les 4 parets de l’aula per observar els voltants del nostre poble. Tot just a les portes, aixecant el cap i mirant el cel, ens trobem davant dels nassos les cigonyes i caminant per terra trobem les seves plomes. |
Autors: David Català, Meritxell Miret, Montse Remacha i Gemma Salvia Institut Seròs (Lleida) i Institut Terres de Ponent (Mollerussa, Lleida) |